por Wordspinner Seg Out 05, 2020 7:01 pm
Prerequisites: Stamina •••, Strength ••, Athletics ••,
Brawl ••
Effect: Your character has trained in wrestling, or one of
many grappling martial arts.
Sprawl (•): Your character can adjust his weight to defend
himself in a grapple. While in a grapple, the character’s opponent cannot apply the Drop Prone or Take Cover moves.
Takedown (••): Your character can take an opponent to
the ground rapidly. With a normal roll, you may choose to
render an opponent prone instead of establishing a grapple.
Also, you may choose to cause bashing damage equal to the
successes rolled.
Joint Lock (•••): you use joint locks and immobilizing
tactics to limit your opponent’s movement. You can use the
Joint Lock move in a grapple. Next turn, your opponent
suffers bashing damage equal to your successes. You can use
Joint Lock as a lead-in to the Restrain move. In addition, any
successful overpowering maneuvers your character uses cause
1L damage in addition to their normal effects.
Esse é o estilo. A primeira manobra é passiva e as duas seguintes são escolhas. Mas a tradução que vc tá usando é bem ruim. Toda errada. Se quiser eu traduzo pra vc. (Foi daquele livro peçonhento que u mostrei como tradução?) Esse "overpower" no caso quer dizer o próprio teste para iniciar. Eu sei que tá bem diferente, mas as regras que tão no lugar de onde vc pegou estão desatualizadas. O dano letal no fim por exemplo é opcional. Usar a manobra do meio para derrubar tb é, assim como causar ou não dano com ela. Se vc não declara (do jeito certinho que vc declarou dessa vez, eu vou considerar vanilla. Mesmo que seja um boxeador dando um soco)